Povestea sănătăţii în EDUCAŢIE prin Educaţie pentru SĂNĂTATE

La început am fost noi: educatorii (profesori, directori, consilieri educativi, inspectori). Apoi au fost elevii, cei pe care, prin specificul meseriei noastre trebuie sa-i pregătim pentru viaţă. Dar, pentru ca formabilii noştri să devină oameni adevăraţi trebuie să fie sănătoşi, plini de energie, creativi şi frumoşi. Am avut resurse, am avut motivaţie, am identificat nevoi. Mai lipsea ceva!? A, da: lipseau ideile, susţinerea la nivel „înalt” şi... veşnica problemă: banii, fondurile. Ce era de făcut? O întâlnire, două, trei în care ne-am consultat, am făcut exerciţii de „brainstorming”, schimburi de bune practici, am exersat, am conceput fişe şi scenarii, programe, suporturi de curs şi totul a avut o finalitate eficientă, realistă, aplicabilă, „lăudabilă” – Educație pentru Sănătate.

Au  venit apoi câteva minţi creative cu mâini dibace, care au aplicat, au câştigat şi ne-au implicat în proiectele care urmăreau implementarea Programului Național de Educație pentru Sănătate în Școala Românească. Iar noi, cu mult drag am implementat, monitorizat, evaluat şi raportat, chiar dacă uneori am mai întârziat. Elevii au beneficiat de exerciţii creative, de materiale utile, s-au informat şi au devenit mai creativi, mai activi și mai responsabili cu viețile lor.

Rezultatele au fost pe măsura aşteptărilor:

La elevi: curiozitate, creativitate, activitate, motivaţie, dar mai ales sănătate învăţată, responsabilitate asumată şi abilitate exersată, dezvoltare personală, stil de viaţă sănătos.

La profesori: cunoaştere mai complexă a elevilor, satisfacţii, bune practici, flexibilitate.

La inspectori: cunoaştere, comunicare, „aclimatizare”, non-conformism creativ şi acţional, dezvoltare personală.

Alte beneficii? Eu consider că cele amintite nu sunt de ici, de colo! Dar e mult mai mult decât atât! Avem şi beneficii palpabile: materiale elaborate cu profesionalism pentru nivelul de competenţe al grupului ţintă şi pentru gustul specific vârstei. Aşa că, mai în joacă, cu sclipici, licurici, steluţe, mai în serios, cu sesiuni de dezbateri pentru informare şi prevenire, am avut şi avem satisfacţia că în judeţul nostru sunt mai „BOGAŢI” la categoria sănătate cel puţin 3000 de  copii/elevi  din grădiniţe şi clase primare, iar cel puţin 100 de cadre didactice sunt mai „sănătoase” în strategiile şi creativitatea activităţilor şcolare şi extraşcolare pe care le performează.

Aceasta este povestea şi noi, cei din primul rând, dar şi cei din jurul nostru, vom trăi şi ne vom educa de acum încolo mai sănătos.

 

Mariana Iolanda Tocaciu

Inspector şcolar pentru educaţie permanentă

Inspectoratul Școlar Județean Arad

Comentarii

Adaugă un comentariu

*
*




Similare

Postat de EDSANO pe 18-04-2014 la ora 09:42:55

Proiectul urmărește dezvoltarea sistemului de învățământ preuniversitar în furnizarea de competențe cheie prin îmbunătățirea ofertei opționale de educație pentru sănătate. Astfel, s-a realizat adaptarea obiectivelor de învățare și a conținuturilor din programa școlară de Educație pentru Sănătate (2004) la condițiile actuale, dezvoltându-se pach...

Citește mai mult

Postat de EDSANO pe 02-07-2013 la ora 05:34:56

In judetul Maramures s-a desfasurat concursul “Sanatatea mea- Sanatatea familiei mele , Alternative Sanatoase prin Arta si Sport”. Activitatile din concurs au avut un caracter nonformal-interactiv. Elevii din fiecare unitate de inavatamant au dezvoltat mini proiecte, mesaje ecologice realizate de grupe, chestionare tematice, etc. Printre temele abordate au fost sanatatea fara droguri, sa...

Citește mai mult



Postat de 1 pe 02-06-2017 la ora 23:36:43
Articol
1...

Postat de 1 pe 02-06-2017 la ora 23:36:34
Articol
1...

Postat de 1 pe 02-06-2017 la ora 23:36:34
Articol
1...

Postat de 1 pe 02-06-2017 la ora 23:36:32
Articol
1...

Postat de 1 pe 02-06-2017 la ora 23:36:28
Articol
1...

Articol
Botosani - etapa II

Sectiunile concursului au fost: desen, colaj- elevi din clasele I-IV, poster- elevi din clasele V-VIII si reportaj, interviu-elevi din clasele IX-XII/XIII.

Proiectul a avut un impact mare asupra elevilor si parintilor, acestia manifestandu-si dorinta de a participa si la alte proiecte de acest gen, tema fiind una de interes general, cu efect real in viata cotidiana a elevilor.

...Citește mai mult
Articol
Brasov - etapa III

In judeţul Brasov, in cea de-a treia etapa aproiectului, s-a desfasurat concursul Dreptul meu la sanatate, care a avut doua sectiuni: desene si scenete, ambele abordand tema sanatatii.

Obiectivul general al programului a fost promovarea consecventa a unui stil de viata sanatos in contextul promovarii cetateniei active,  in sprijinul unei educatii incluzive de calitate pentru copiii din invatamantul preuniversitar brasovean din comunitatile rurale si ...Citește mai mult

Articol
Arad - etapa I


Concursul a fost promovat In presa locala: ziarul Adevarul, "Elevii aradeni spun astazi Eu, tu noi si ceilalti - Stop discriminarii" si pe site-ul www.aradon.ro

...Citește mai mult
Articol
Harghita - etapa I

Concursul a fost promovat printr-un comunicat de presa la nivelul intregului judet.

...Citește mai mult
Articol
Activitatea 1 - Adaptarea/ revizuirea/elaborarea programelor școlare modulare de educație pentru sănătate

Activitatea a avut ca scop revizuirea programei școlare de Educație pentru Sănătate în conformitate cu noile cerințe educaționale și cu noile provocări în ceea ce privește transmiterea informațiilor într-o manieră cât mai atractivă pentru elevi. Astfel...Citește mai mult

Banner
Banner
Banner
Banner

Uniunea Europeană

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro


Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României