Valori PNESSR

Încă de la început, PNESSR și-a propus o abordare sistemică și longitudinală a problematicii educației pentru sănătate, accentul fiind pe factorul uman și interacținile pe care acesta le relizează în cadrul societății. Fie că este vorba de igienă sau de valori umanitare, abordarea tematică se realizează gradual, asigurând pe termen mediu și lung continuitatea educației în problematica sănătății printr-o abordare modernă a atitudinilor și comportamentelor sanogene.

Valorile pe care s-a construit PNESSR și care conduc evoluția acestui program, deși enunțate cu mulți ani în urmă, sunt:

– Educaţie pe baze democratice şi nediscriminatorii;

– Acţiuni şi activităţi întemeiate pe drepturile copilului, având în vedere în primul rând dreptul inalienabil al acestuia la educaţie;

– Descentralizarea autorităţii educaţionale şi asigurarea unităţii demersurilor educaţionale locale prin coordonare metodologică şi tehnică;

– Caracterul integrat, sistemic, al discursului şi informaţiei despre sănătate;

– Abordarea multidisciplinară a problematicii stării de sănătate individuale şi a colectivităţilor;

– Asigurarea respectului pentru diversitatea culturală;

– Promovarea parteneriatului tuturor actorilor sociali care pot conduce la deschiderea orizontului unei naţiuni sănătoase;

– Implicarea, sub toate formele considerate a fi valoroase, a copiilor şi tinerilor, beneficiarii acestui program;

– Subordonarea activităţilor programului faţă de litera şi spiritul legii şi examinarea continuă a posibilităţii de ameliorare a raporturilor cu acestea;

– Actualizarea permanentă a informaţiei difuzate prin activităţile programului pe baza progresului ştiinţei şi a dezvoltărilor tehnologice;

– Asigurarea flexibilităţii organizaţionale şi informaţionale în scopul de a facilita accesul beneficiarilor la informaţia de bază oferită de program;

– Abordarea critică permanentă a obiectivelor, metodelor şi mijloacelor care asigură implementarea obiectivelor programului în toate orizonturile sale de timp.

Comentarii

Adaugă un comentariu

*
*




Similare

Postat de EDSANO pe 18-04-2014 la ora 09:41:54

Obiectivul general al proiectului a fost promovarea stilului de viaţă sănătos şi a cetăţeniei active în sprijinul unei educaţii inclusive, de calitate pentru copiii din comunităţi rurale, prin formarea specifică a categoriilor de factori de decizie din domeniul învăţământului preuniversitar şi oferte educaţionale specifice.  Proiectul s-a cristalizat în ju...

Citește mai mult

Postat de EDSANO pe 11-12-2013 la ora 06:08:22

Prin această activitate ne-am propus realizarea de programe de formare adresate personalului cu funcție de decizie din învățământul preuniversitar, adaptate la noile programe școlare. Au fost elaborate 5 programe cu abordare diferențiată în funcție de grupul țintă adresat:  - Educație pentru Sănătate - Modul 1 - Abordarea conți...

Citește mai mult



Postat de 1 pe 02-06-2017 la ora 23:36:43
Articol
1...

Postat de 1 pe 02-06-2017 la ora 23:36:34
Articol
1...

Postat de 1 pe 02-06-2017 la ora 23:36:34
Articol
1...

Postat de 1 pe 02-06-2017 la ora 23:36:32
Articol
1...

Postat de 1 pe 02-06-2017 la ora 23:36:28
Articol
1...

Articol
Ialomita - etapa II

Concursul a beneficiat de un grad ridicat de popularitate la nivel judetean, participantii ( elev, parinti si cadre didactice din 19 unitati scolare ) si-au manifestandu-si satisfactia fata de de proiect.

...Citește mai mult
Articol
Articol
Valcea - etapa I

In luna mai 2010 a avut loc in judetul Valcea concursul "Calatorim in farfuria ta" cu urmatoarele sectiuni: portofoliu, cu doua activitati la alegere: creatie literara cu tema "Jurnalul unei legume", creatie foto - "Si tu poti crea imagini sanatoase", creatie ecologica - "Sanatatea mediului priveste sanatatea ta", si creatie culinara - "Jos mastile sanatatea este naturala".

...Citește mai mult
Articol
Maramures - etapa III

Grupul tinta caruia i se adreseaza concursul este constituit de elevii claselor I-VIII.

...Citește mai mult
Articol
O scurtă incursiune în „Educaţia pentru sănătate”

În 2004 apare oferta modulară de curriculum şcolar în „Educaţie pentru sănătate”, aprobată prin Ordinul Ministrului Nr. 4496/11.08.2004. Ca disciplină opţională, s-a urmărit promovarea cunoştinţelor corecte privind diverse aspecte ale sănătăţii şi formarea de at...Citește mai mult

Banner
Banner
Banner
Banner

Uniunea Europeană

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro


Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României