Activitatea 5 - Înființarea, dezvoltarea și consolidarea de rețele de bună practică pentru directorii de unități de învățământ din mediul rural

Activitatea s-a realizat sub forma unui schimb de bune practici, integrând un concurs național de proiecte educaționale sub titlul: „Laboratorul de educație pentru sănătate în învățământul preuniversitar”, în care participanți au fost 148 de directori de unități școlare de învățământ preșcolar și primar din mediul rural, sub coordonarea și supravegherea inspectorilor educativi județeni. Fiecare director a realizat un proiect pe teme de sănătate, vizând o problemă pe care au identificat-o în comunitate și care are consecințe asupra elevilor. Proiectele au fost evaluate de două echipe de evaluatori, pentru ca la sfârșitul schimbului de bune practici, câștigătorii să fie: 

„Sănătate între nevoie și dorință” - Iordache Steliana Georgeta, director Școala cu clasele I-VIII Ostrov, județul Tulcea

„Arta de a negocia sănătatea” – Rablău Marcela Sanda, director Școala cu clasele I-VIII Cicîrlău, județul Maramureș

„Pedalăm spre sănătate” – Magori Melinda, director Școala cu clasele I-VIII „Orban Balazs”, Moacșa, județul Covasna

„Secretele sănătății: sportul și alimentația” – Halici Mirela, director Liceul Teoretic „Mihail Kogălniceanu”, Mihail Kogălniceanu, județul Constanța

„O 9 atitudine pentru un zâmbet fericit” – Mureșan Nicoleta, director Școala generală nr. 1 Rebra, județul Bistrița Năsăud

Ulterior acestei activități, cei cinci directori câștigători au implementat proiectele propuse în unitățile școlare. În plus, schimbul de bune practici a contribuit și la o mai bună înțelegere de către directorii de unități școlare a principiilor de bază în elaborarea unui proiect, mai mult decât racordarea la regulile și documentele de aplicație ale diverșilor finanțatori. 

Activitatea a reprezentat un preambul pentru campania de conștientizare „Zâmbește-ți în fiecare zi!”, prin identificarea în amănunt a nevoilor pe care elevii, mai ales cei din mediul rural, le au. În continuare este nevoie de intervenții de diminuare a discrepanțelor între mediile defavorizate (mai ales rurale, dar care pot fi și urbane) și cele dezvoltate (mai ales urbane), consolidate și nu doar la nivelul sistemului de învățământ.

.

Comentarii

Adaugă un comentariu

*
*




Similare

Postat de EDSANO pe 02-07-2013 la ora 05:30:10

Apa in alimentatie este numele concursului inclus in oferta educationala a judetului Covasna in cea de-a treia etapa a proiectului, concurs ce si-a propus promovarea sanatatii printr-o alimentatie rationala, cu accent deosebit pe consumul de apa si igiena alimentatiei. Concursul s-a desfasurat in perioada 1 martie- 15 aprilie 2011 cu participarea a  175 de elevi din clasele III-X. Proiectul a avut la baza urmatoarele activitati: s-a realizat un studiu initial privind calitatea si cantitatea apei consumate ...

Citește mai mult

Postat de EDSANO pe 02-07-2013 la ora 05:28:13

In judetul Covasna a avut loc concursul “Natura- sursa de santate”. Actiunea a avut un caracter intercultural, ecologic, civic si sportiv cu impact utilitar-aplicativ. La activitati au participat elevi ai claselor I-X alaturi de cadrele didactice coordonatoare. In cadrul concursului a avut loc o drumetie cu caracter educativ, de orientare in spatiu si comportament ecologic, recunoasterea speciilor de plante, animale si ciuperci precum si prezentarea unor practici de prim ajutor. Raportarea activitatii a continut fotografii digitale d...

Citește mai mult



Postat de 1 pe 02-06-2017 la ora 23:36:43
Articol
1...

Postat de 1 pe 02-06-2017 la ora 23:36:34
Articol
1...

Postat de 1 pe 02-06-2017 la ora 23:36:34
Articol
1...

Postat de 1 pe 02-06-2017 la ora 23:36:32
Articol
1...

Postat de 1 pe 02-06-2017 la ora 23:36:28
Articol
1...

Articol
Igiena

Când vine vorba despre igienă, trebuie să recunoaștem că mai avem mulți pași de făcut. Statisticile din această zonă sunt dezolante. Unde este problema?

Specialiștii consideră că este o lipsă de informare, educație și chiar de interes din partea populației. Știm cu toții că majoritatea deprinderilor de i...Citește mai mult

Articol
Botosani - etapa II

Sectiunile concursului au fost: desen, colaj- elevi din clasele I-IV, poster- elevi din clasele V-VIII si reportaj, interviu-elevi din clasele IX-XII/XIII.

Proiectul a avut un impact mare asupra elevilor si parintilor, acestia manifestandu-si dorinta de a participa si la alte proiecte de acest gen, tema fiind una de interes general, cu efect real in viata cotidiana a elevilor.

...Citește mai mult
Articol
Articol
Este nevoie de educaţie pentru sănătate în şcoli

Educația pentru sănătate la nivelul școlii este una dintre principalele căi de promovare a cunoștințelor corecte privind diferite aspecte ale sănătății și de formare a atitudinilor și deprinderilor indispensabile unui comportament responsabil și sănătos. Programul Național de Educație pentru Sănătate în Școala Române...Citește mai mult

Articol
Braila - etapa I

In perioada martie - mai 2010 s-a desfasurat in judetul Braila concursul "In lumea lui Curatel" avand ca obiectiv general implicarea copiilor in programe vizand sanatatea si promovarea unor valori ca: respectul fata de viata personala si dezvoltarea unui comportament ecologic. Obiectivele specifice ale concursului au fost: dezvoltarea unor atitudini si practici la nivelul populatiei scolare prin intermediul programelor educative si de petrecere a timpului liber, in scopul alegerii unui...Citește mai mult

Banner
Banner
Banner
Banner

Uniunea Europeană

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro


Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României