Toleranța

În fiecare zi, facem comparaţii atât între noi şi ceilalţi, cât şi între persoane diferite cu care intrăm în contact. Ne comparăm prietenii şi colegii între ei.  Ne comparăm părinţii şi profesorii între ei. Totodată, emitem judecăţi cu privire la ei, la valorile şi acţiunile lor. În aceste judecăţi, de multe ori includem premise sau prejudecăţi care nu se bazează neapărat pe realitate.

Toleranţa înseamnă să fim îngăduitori atunci când facem comparaţii şi îi judecăm pe ceilalţi. Presupune să înţelegi de ce altcineva se comportă într-un anumit fel – care sunt motivaţiile, raţionamentele şi emoţiile care l-au determinat să acţioneze astfel și să dai celorlalţi dreptul de a avea propriile păreri sau credinţe şi libertatea de a acţiona aşa cum consideră că este potrivit.

Intolerant sau rigid eşti atunci când nu accepţi părerile celorlalţi, consideri că lucrurile pot fi doar într-un anumit fel – cel pe care tu îl consideri adevărat, nu accepţi că şi tu poţi greşi, ai tendinţa să impui celorlalţi punctul tău de vedere. Persoanele intolerante sunt mai predispuse la acte de discriminare faţă de oameni de altă etnie, religie sau naţionalitate, sau care suferă de anumite boli sau infirmităţi – lucru grav şi pedepsit, de la un punct încolo şi de către lege.

Înainte de a-i judeca pe alţii, gândeşte-te că la rândul tău eşti judecat de ceilalţi. Priveşte-te pe tine şi pe ei cu aceeaşi unitate de măsură şi gândeşte-te, înainte de a vedea „paiul din ochiul lor”, dacă nu cumva există „o bârnă în ochiul tău”!


Similare

Postat de EDSANO pe 27-01-2010 la ora 17:23:01

Lipidele (grăsimile)sunt formate în principal din acizi graşi. Aceştia, în funcţie de legăturile chimice din interiorul lor, pot fi saturaţi, mononesaturaţi sau polinesaturaţi. Acizii graşi nesaturaţi (în special cei polinesaturaţi) sunt indispensabili pentru funcţionarea organismului şi nu pot fi sintetizaţi intern, deci trebuie obţinuţi prin alimentaţie – peşte gras, uleiuri vegetale. Colesterolul este un tip special de grăsime, indi...

Citește mai mult

Postat de EDSANO pe 01-01-2010 la ora 12:43:45

Scopul programului este introducerea Educaţiei pentru Sănătate în toate unităţile de învăţământ, ca disciplină opţională (ofertă integrală) şi/sau ca ore integrate în alte materii, cât şi ca activitate extraşcolară, în vederea formării de atitudini responsabile în rândul elevilor faţă de propria sănătate cât şi a celor din jur. Obiectivele: a.     promovarea sănătăţii şi a stării de bine a elevilor b.     dezvoltarea personală a...

Citește mai mult



Postat de 1 pe 02-06-2017 la ora 23:36:43
Articol
1...

Postat de 1 pe 02-06-2017 la ora 23:36:34
Articol
1...

Postat de 1 pe 02-06-2017 la ora 23:36:34
Articol
1...

Postat de 1 pe 02-06-2017 la ora 23:36:32
Articol
1...

Postat de 1 pe 02-06-2017 la ora 23:36:28
Articol
1...

Articol
Bacau - etapa I

Concursul a fost dezbatut intr-un amplu articol din presa locala - Poluarea, cel mai recent pluton de executie: "Timp de cateva ore, tancii si adolescentii veniti din toate partile judetului au emotionat pana la lacrimi cu imnul pe care l-au Invatat, In varii modalitati de expresie - Naturii mama. A fost de-a dreptul emotionant sa vezi cum percep acesti copii faptul ca un oras precum Bacaul a ajuns sa sfideze in cel mai inalt grad Natura."

...Citește mai mult
Articol
H17O1A2 - Programul Național de Educație pentru Sănătate în Școala Românească

Lansat în 2001 pe baza unui parteneriat între  Ministerului Educației Naționale și Ministerul Sănătății, și sub înaltul patronaj al Guvernului Românei, Programul Național de ”Educație pentru Sănătate în Școala Românească” a continuat, în perioada 2004 – 2008 cu finanțare de la Fondul Glo...Citește mai mult

Articol
Timis - etapa II

Concursul “Cultivarea unui stil de viata sanatos printr-o alimentatie sanatoasa si practicarea exercitiilor fizice “ ce a avut loc in judetul Timis a urmarit dezvoltarea unor competente cheie cum ar fi utilizarea unor notiuni, concepte, legi si principii specifice pentru sanatate. Concursul s-a adresat scolilor inscrise in proiect, la nivelele gimnaziu si liceu. Probele au constat in rezolvarea unui test grila cu 5 intrebari din domeniul alimentatiei sanatoase si alte 5 intrebari di...Citește mai mult

Articol
Giurgiu - etapa III

Scopul  acestui demers educational a fost promovarea unui stil de viata sanatos și a cetateniei active in sprijinul unei educații inclusive, de calitate pentru copiii din comunitațile dezavantajate.

Valorile promovate prin aceste proiecte sunt: respectul, civismul, toleranta si non-discriminarea.

Concursul s-a adresat elevilor din clasele I-XII care au realizat un produs final care reprezentat de o revista scolara. Criteriile de departajare au fost originalitatea...Citește mai mult

Articol
Activitatea 2 - Dezvoltarea și testarea de 5 programe de formare/ perfecționare necesare pentru implementarea opționalului de educație pentru sănătate

Prin această activitate ne-am propus realizarea de programe de formare adresate personalului cu funcție de decizie din învățământul preuniversitar, adaptate la noile programe școlare. Au fost elaborate 5 programe cu abordare diferențiată în funcție de grupul țintă adresat: 

- Educaț...Citește mai mult

Banner
Banner
Banner
Banner

Uniunea Europeană

Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro


Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României