Cum construiești obiceiuri alimentare sănătoase: metoda 1-2-3

minute  •  Nutriție

Vrei să îți îmbunătățești obiceiurile alimentare dar nu știi de unde să începi? Atunci acest articol te-ar putea ajuta.

Ascultând podcast-ul Cristinei și al lui Andrei despre obiceiuri sănătoase (apropo, ți-l recomand cu încredere), mă gândeam să fac un top al obiceiurilor alimentare care m-au ajutat să obțin rezultate bune într-un timp relativ scurt. 

Mi-am amintit de metoda 1-2-3 și am zis să nu o păstrez doar pentru mine. Așa că ți-am pregătit o provocare. 🙂

Ce ai de făcut?

Pe o perioadă de 30 zile, ar trebui să te asiguri că meniul tău conține următoarele:

1. O salată mare de crudități

salată de crudități
Ce ingrediente folosesc pentru salată?

Pentru moment, detaliile nu contează. Nu urmărim nici caloriile și nici combinațiile alimentare.

Singura regulă este să folosești verdețuri și legume crude. În afară de asta, poți adăuga ingredientele și sosurile tale preferate 😉 astfel încât salata să fie gustoasă și sățioasă.

Dacă ai nevoie de un plus de inspirație pentru ingrediente, găsești câteva idei faine în ghidul gratuit.

Când ar trebui să mănânc salata?

Ideal ar fi ca salata să reprezinte una dintre mesele tale principale (prânz sau cină).

Cât de mare să fie salata?

Suficient de mare astfel încât să nu îți fie foame la scurt timp după masă.


2. Două fructe proaspete

fructe proaspete

Corpul tău iubește fructele deci nu fugi de ele. Fructele nu îngrașă!

Sunt gustoase și reprezintă o sursă excelentă de carbohidrați simpli, fibre, vitamine si antioxidanți.

Ce fructe ar trebui să mănânc? 

Așa cum spuneam mai devreme, momentan detaliile nu contează. Scopul este să mănânci (minimum) două fructe în fiecare zi.

Alege dintre fructele care îți plac și sunt ușor de cumpărat. Găsești la prețuri bune mere, portocale sau alte fructe de sezon.

Când ar trebui să mănânc fructele?

Ideal ar fi să le mănânci dimineața, pe stomacul gol.

Dacă nu reușești asta in fiecare zi, nicio problemă, important este să formezi obiceiul. 

Totuși, pentru a evita problemele digestive, încearcă să mănânci fructele la o distanță de câteva ore față de mesele principale.


3. Trei sticle cu apă

pahare cu apă
Sticle? Ai zis sticle?! Vrei să ud florile cu ele?

Probabil știi deja, apa este foarte importantă pentru corpul tău. 

Hidratarea corectă determină buna funcționare a creierului, rinichilor, mușchilor și articulațiilor. Poate regla tensiunea arterială și digestia, ajută la îmbunătățirea performanțelor din timpul antrenamentelor și crează senzația de sațietate. Da, te poate ajuta să mănânci mai puțin ;).

De ce să folosesc o sticlă în loc de pahar sau cană?

Atunci când folosești pahar sau cană, de obicei, te trezești la finalul zilei că nu ai băut suficientă apă.

Nu e nimic extravagant, pur și simplu o sticlă portabilă te poate ajuta să îți îndeplinești mai ușor obiectivul de hidratare.

Dacă luăm exemplul meu, e mai ușor să urmăresc dacă beau 3 sticle cu apă în loc de 10 pahare.

Ce volum ar trebui să aibă sticla?

Orice volum între 300 ml și 1000 ml este ok, dar depinde mult de nivelul de hidratare cu care ești obișnuit(ă).

Dacă în prezent ești obișuit(ă) să bei puțină apă, ar fi recomandat să începi mai ușor, cu volume mai mici.

Pentru majoritatea, un punct de pornire bun ar fi o sticlă de 500ml.

Ce fel de apă ar trebui să beau? 

Momentan nu contează. Atât timp cât nu bei apă de la robinet, ești pe drumul cel bun. 🙂 Ar fi de preferat apa filtrată sau apa plată.

Ce fel de sticlă ar trebui să folosesc?

Recomandat ar fi un recipient din sticlă sau oțel inoxidabil. Încearcă să eviți plasticul, in special cel de tip PET.

Sfaturi și trucuri pentru construirea acestor obiceiuri

  1. Nu te concentra pe detalii. Acum este important să construiești obiceiurile și să înveți bazele. Ulterior ai tot timpul din lume să reglezi detaliile și/sau anumite neajunsuri.
  2. Dacă ți se pare că cele trei obiceiuri sunt prea multe pentru 30 zile, împarte-le în 3 provocări lunare diferite.
  3. Pregătește-ți ingredientele din timp. Finalul de săptămână este ideal pentru cumpărături și pregătirea ingredientelor. Asigură-te că ai la îndemână verdețuri, legume crude și fructele preferate pentru săptămâna care urmează.
  4. Mix-ul de salată gata spălată și ambalată îți poate salva timp prețios cu pregătirea. Îl găsești mai nou la prețuri bune (4-5 lei/pungă) chiar și la magazinele de cartier.
  5. Ține sticla cu apă aproape. 🙂 La birou, la plimbare și la antrenamente.
  6. Ai ratat obiectivul într-o zi? Nu te descuraja, se întâmplă. Încearcă să nu ratezi obiectivul în două zile consecutive 😉

Dacă știi și alte metode eficiente pentru construirea de obiceiuri sănătoase, lasă-ne un comentariu.

Înscrie-te la newsletter și primești ghidul GRATUIT:

Ghid gratuit - 10 alimente de nota 10
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>
Scroll Up