Suplimente eficiente pentru somn mai bun

minute  •  Somn

Nu reușești să dormi bine deși ai încercat recomandările de aici?

De obicei nu recomand folosirea suplimentelor, cu excepția unor vitamine esențiale pe care este foarte greu să le obținem pe cale naturală în cantități suficiente (ex. Vitamina D3). 

Totuși, există câteva suplimente a căror eficiență a fost dovedită în studii științifice și care îți pot îmbunătăți somnul.

În continuare le voi prezenta numai pe cele care au cel mai bun raport siguranță-eficiență.

ATENȚIE!

În cazul în care urmezi orice fel de tratament medicamentos, discută cu medicul tău înainte de a lua suplimentele din lista de mai jos.

1. Magneziul

Acesta este un mineral cu rol important în funcționarea creierului. Deficiența de magneziu poate cauza probleme de somn.

Suplimentele nu sunt necesare dacă incluzi în alimentație surse bogate în magneziu (semințe și nuci, leguminoase, pește, verdețuri).

Totuși, dacă în urma analizelor ai descoperit deficiență de magneziu și nu consumi suficiente alimente din categoriile de mai sus, poți apela provizoriu la un supliment.

Pentru o absorbție bună alege una dintre variantele: citrat, gluconat sau glicinat.

Evită varianta de magneziu oxid, are o biodisponibilitate scăzută și poate cauza disconfort intestinal și diaree.


2. Melatonina

Acesta este un hormon implicat în ritmul circadian care stabilește ciclurile de somn și de veghe.

În mod natural, dimineața, la trezire, nivelurile de melatonină scad iar seara producția de melatonină ar trebui să crească.

Melatonina face să scadă timpul de care ai nevoie pentru a adormi.

Dacă adormi ușor, nu ai nevoie de suplimente cu melatonină!

Studiile au dovedit faptul că suplimentarea cu melatonină este eficientă și fără efecte secundare după ce renunți la supliment.

Suplimentele cu melatonină se iau de obicei cu 30 de minute înainte de culcare, în doză crescătoare (0.5 mg), până când găsești cea mai mică doză eficientă. Atenție, nu depăși doza maximă (5mg).


3. Lavanda

Aceasta este de obicei folosită în aromaterapie, sub formă de ulei, pentru mirosul relaxant.

Totuși, cele mai relevante studii științifice care au demonstrat eficiența lavandei în reducerea anxietății și îmbunătățirea calității somnului au fost efectuate pe suplimente cu administrare orală (capsule cu ulei de lavandă).

La final, aș vrea să reții un aspect important: folosirea suplimentelor ar trebui să fie ultima soluție, rezervată celor care încă nu au reușit să-și îmbunătățească somnul prin schimbarea stilului de viață. Așadar, încearcă să le folosești provizoriu și doar după ce ai discutat cu medicul tău.

Înscrie-te la newsletter și primești ghidul GRATUIT:

Ghid gratuit - 10 alimente de nota 10
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>